Save 20% on you order! Use code: "Nozomi" at checkout - Happy New Year!

Terms & Conditions

Vilkår & Betingelser

Vi har foretaget ændringer til vores vilkår og betingelser, den 09. juni 2021.

BRUGERBETINGELSER FOR BESTILONLINES PLATFORME

1. Overordnede vilkår

1.1 Hjemmesiden ”https://bestilonline.com”, white-label domænet ”bestilonline.dk” og mobilapplikationerne ”Bestil Online” (samlet ”Platformen”) leveres af Bestil Online ApS, CVR-nr. 39252945, Amalievej 20, 1875 Frederiksberg C, Danmark (herefter ”vi”, ”os”, ”vores”).

1.2 Oplysninger om restauranter eller andre partnere, som har underskrevet en agent- eller partneraftale med os, og som tilbyder deres tjenester via os (”Restaurant(er)”), er tilgængelige på Platformen og opdateres af Restauranterne selv. Vi stiller Platformen til rådighed, hvorfra der kan indgås aftaler om fødevareprodukter og andre dagligdagsvarer (”Menuen”) samt leveringsydelser mellem dig og Restauranterne, hvor vi faciliterer gennemførelsen af ordren.

1.3 Hvis Restauranten har indgået aftale med os om levering af en indlejret version af Platformen på sin egen hjemmeside, hvorfra alene tilbydes Restaurantens Menu, herefter kaldet en ”white-label-løsning”, vil der være en række forskelle i vilkårene. Forskellene er fremhævet de relevante steder. Du kan se om du handler via en white-label-løsning, hvis domænet ”bestilonline.dk” eller ”bestilonline.com” indgår i hjemmesidens adresse.

1.4 Når du benytter Platformen, eller når du klikker på et felt, hvoraf det fremgår, at du godkender eller accepterer handelsbetingelserne, accepterer du indholdet af nedenstående vilkår (herefter ”Vilkårene”). Brug af Platformen er underlagt Vilkårene. Når du installerer og/eller påbegynder brug af Platformen, bekræfter du altså, at du har læst, forstået og accepteret Vilkårene. Du bekræfter samtidig, at du er bemyndiget til at acceptere Vilkårene på vegne af den virksomhed eller organisation, som du måtte indtaste eller angive som kunde eller bruger i Platformen. Du bør derfor omhyggeligt gennemgå Vilkårene. Hvis du ikke kan acceptere Vilkårene, må du ikke benytte Platformen.

1.5 Der kan forekomme ændringer og tilføjelser til Vilkårene. Hvis du har oprettet en bruger på Platformen, vil vi altid oplyse dig forud for ændringer eller tilføjelser måtte træde i kraft igennem Platformen, når du er logget ind.

1.6 Alle ordrer foretaget via Platformen, der accepteres af Restauranten, medfører, at der er indgået en bindende aftale mellem dig og Restauranten. Vi agerer alene som agent for Restauranten i forbindelse med din ordre.

Du kan kontakte os ved at sende en e-mail til bestilonline@bestilonline.dk

Ved white-label-løsninger skal du kontakte Restauranten på enten telefonnummer eller e-mail der oplyst sammen med restaurantens navn, CVR-nr. og adresse. Du finder kontaktoplysningerne øverst og centret på den enkelte restaurants bestillingsside.

Et eksempel på en restaurant bestillingsside kan du se her.

2. Vilkår for bestilling af ordrer

2.1 Vi stiller Platformen til rådighed for dig og vores Restauranter, men Restauranten fastlægger selvstændigt udvalg og priser for Menuen, herunder eventuelle minimums- og mængdebegrænsninger, og hvilke ordrer de vil acceptere, dog ikke leveringstakster.

Ved white-label-løsninger stilles Platformen til rådighed for dig og Restauranten, men Restauranten fastlægger selvstændigt udvalg og priser for Menuen, herunder eventuelle minimums- og mængdebegrænsninger, og hvilke ordrer de vil acceptere, samt leveringstakster i det omfang at vi ikke håndterer leveringen på Restaurantens vegne.

Priser er i alle tilfælde i DKK og er inkl. moms. Alle bestillinger afgives til Restauranten, og købsaftaler indgås direkte mellem Restauranten og dig via Platformen.

2.2 Restauranten er ansvarlig for at tilvejebringe al information om Menuen som påkrævet under relevant lovgivning, herunder EU Forordning nr. 1169/2011 om fødevareinformation til forbrugere. Hvor det er relevant, er Restauranten endvidere forpligtet til at sikre, at salgsprisen og enhedsprisen er angivet i overensstemmelse med EU Direktiv 98/6/EU om forbrugerbeskyttelse i forbindelse med angivelse af priser på forbrugsvarer. Hvis du har allergier eller andre særlige behov, som Restauranten skal være opmærksom på, skal du oplyse dette ved bestillingen til Restauranten, og de vil også – efter anmodning – kunne oplyse fødevarespecifik information.

2.3 Det er dit ansvar at overholde gældende lovgivning i forbindelse med brug af Platformen, herunder at du ikke foretager køb af varer underlagt restriktioner, såsom køb af alkohol, hvis du ikke opfylder kravene (aldersgrænser på 16 år for drikkevarer med alkoholvolumen lavere end 16,5% og 18 for drikke varer med alkoholvolumen højere end 16,5 %).

2.4 Når du har valgt de produkter, du ønsker at bestille fra Menuen hos Restauranten, og har afgivet de øvrige nødvendige oplysninger, vil du få mulighed for at afgive din ordre ved at klikke på knappen; ''Bestil''. Derefter får du mulighed for at logge ind eller oprette dig som bruger. Det er vigtigt, at du kontrollerer alle de oplysninger, du indtaster, og retter eventuelle fejl, før du klikker på knappen "GODKEND OG BETAL". Når du klikker på knappen, vil vi begynde at behandle din ordre, og fejl kan herefter ikke rettes.

2.5 Restauranten modtager din bestilling og kan herefter vælge at acceptere eller afvise din ordre. Når en ordre er afgivet af dig og accepteret af Restauranten, trækkes pengene på den konto, som er tilknyttet det af dig oplyste betalingsmiddel af os (se punkt 2.8). Såfremt din betaling ikke godkendes, vil din ordre ikke blive behandlet eller formidlet til den pågældende Restaurant.

2.6 Restauranten kan gennemføre en ordre uden at inkludere et produkt i din bestilling, hvis et produkt måtte være midlertidigt utilgængeligt. Du bliver i sådant tilfælde ikke opkrævet for det utilgængelige produkt fra Menuen ved gennemførelsen af bestillingen.

2.7 Vi giver dig besked om alle skridt via e-mail, herunder om at din ordre er modtaget, når den behandles, og om den er accepteret, helt eller delvist, eller afvist. Bekræftelsessiden på Platformen og e-mail med ordrebekræftelse angiver alene, at en ordre er modtaget og under behandling af os, men betyder ikke nødvendigvis, at den er accepteret af Restauranten. Afvises din ordre af Restauranten, får du besked herom (ofte via e-mail, sms eller telefonopkald). Restauranten har dog til enhver tid mulighed for at afvise ordrer af enhver årsag, herunder hvis de har for travlt, på grund af vejrforhold eller andet.

2.8 Betaling sker online via Altapay A/S eller NETS A/S (vores PCI-certificerede betalingstjenesteudbydere) via SSL krypterede betalingsgateways. Der kan betales med bl.a. VISA, Dankort, JCB, Maestro, Discover og MasterCard samt Apple Pay og MobilePay. Flere betalingsmuligheder kan løbende blive tilføjet. Såfremt vi forestår leveringen (og dermed ikke restauranten selv), skal der afregnes ved trækning på betalingskort, andet betalingsinstrument eller via kreditordning forbeholdt erhvervskunder, idet chaufførerne af praktiske og sikkerhedsmæssige årsager ikke har kontanter på sig. Når vi håndterer betalingen, vil du opleve, at der sker betaling med frigørende virkning ved trækning fraTakeout Solutions ApS eller Bestil Online ApS..

2.9 Det er ikke muligt for dig at annullere en afgivet ordre. Du kan altså ikke tilbagekalde eller annullere ordren hos Restauranten eller leveringsydelsen, når først den er modtaget. Gennemgå derfor altid din ordre nøje, før du gennemfører bestillingen. Hvis du ønsker at ændre eller annullere din ordre, kan du kontakte vores kundeservice, som beskrevet nedenfor, og de vil forsøge at kontakte Restauranten og informere om dine ønsker. Der er dog ingen garanti for, at vi kan komme i kontakt med Restauranten, eller at Restauranten vil acceptere dine ønsker, idet de måske allerede er begyndt at forberede din ordre.

Ved white-label-løsninger, skal du kontakte Restauranten og informere om dine ønsker, hvorefter de vil meddele, om det er muligt.

2.10 Du kan kontakte vores kundeservice ved at klikke på eller vælge "Kontakt os via e-mail", "FAQ" eller lignende knap eller ved at ringe til det telefonnummer, der vises på Platformen.

2.11 Der gælder ingen fortrydelsesret på afgivne ordrer, da der er tale om varer, som ikke kan gensælges pga. hurtig forringelse og forældelse, og/eller leveres forseglet og af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, eller i øvrigt er omfattet af undtagelserne til den lovbestemte fortrydelsesret i forbrugeraftaleloven.

2.12 Den af dig valgte Restaurant klargøre din ordre. Vi hæfter ikke for og er ikke ansvarlige over for dig for Restaurantens opfyldelse af ordren, det er alene Restaurantens ansvar. Vi faciliterer alene Platformen samt eventuel levering og betaling efter aftale med Restauranten, som du har bestilt fra.

2.13 Når du gennemfører en bestilling via Platformen, foretages levering til det sted, som fremgår af den bekræftede ordre. Du er ansvarlig for, at du har indtastet den korrekte adresse og leveringsoplysninger. Vi eller Restauranten leverer herefter i overensstemmelse med det indtastede. Restauranten eller vi kan kontakte dig på en af de i punkt 3.2 angivne kontaktoplysninger i forbindelse med din ordre. Kan vi ikke komme i kontakt med dig, f.eks. i forbindelse med levering, kan vi annullere leveringen, og du kan blive opkrævet den fulde pris for ordren. Skal ordren afhentes hos Restauranten, kan Restauranten fastsætte betingelser for, hvordan dette skal ske, og oplyser, hvornår afhentning kan ske, herunder hvor længe ordren opbevares fra det oplyste afhentningstidspunkt.

2.14 Alle tidsangivelser om levering eller afhentning er omtrentlige og kan således afvige i opad eller nedadgående retning. Det garanteres ikke, at maden er klar på det angivne tidspunkt, herunder idet der kan forekomme forsinkelser grundet udefrakommende omstændigheder.

3. Vilkår for oprettelse af brugerprofil

3.1 Når du bruger Platformen, skal du oprette en brugerprofil, hvorigennem dine bestillinger kan foretages. Det er et krav, at du er minimum 18 år for at oprette en brugerprofil og foretage bestillinger via Platformen.

3.2 For at kunne benytte Platformen, skal du oprette en brugerprofil ved at følge den angivne vejledning på Platformen og ved at indtaste et brugernavn og adgangskode samt visse personoplysninger (navn, adresse, e-mail, telefonnummer og betalingsmiddel). Det er dit ansvar at oplysningerne er korrekte og fyldestgørende, samt at de ikke videregives til tredjemand. Du er ansvarlig for brugen via din brugerprofil, og du skal derfor straks give os besked, hvis du bliver opmærksom på uautoriseret brug af din brugerprofil.

3.3 Personoplysninger behandles i henhold til vores privatlivspolitik, som du finder ved at følge linket https://bestilonline.com/privacy.

3.4 Når du indtaster betalingsmiddeloplysninger på din brugerprofil eller i forbindelse med afgivelse af ordrer, skal disse være gyldige og tilhøre dig. Vi opbevarer ikke dine betalingsmiddeloplysninger, men disse håndteres af vores PCI-certificerede betalingsudbyder, se punkt 2.8.

3.5 Vi opbevarer dine tidligere bestillinger, så du kan se bestillinger foretaget via din brugerprofil på Platformen, når du er logget ind under ”Tidligere bestillinger”.

Ved white-label-løsninger, kan Restauranten opbevare dine bestillinger.

4. Rettigheder

4.1 Som led i din accept af Vilkårene ved oprettelse af en brugerprofil, opnår du en begrænset, ikke-eksklusiv, opsigelig, ikke-overdragelig eller sublicenserbar licens, hvormed du får adgang til at benytte Platformen samt det, som vi eller Restauranterne måtte gøre tilgængelige herpå, og i den form, som de er gjort tilgængelige og alene til det formål at bruge og foretage bestillinger via Platformen. Den licens, som bliver tildelt dig, til en eventuel iOS-version af Platformen eller andre af vores apps, som er downloadet fra Apples App Store, er desuden begrænset til en licens til at bruge Platformen eller andre af vores apps på produkter (iPhone mv.), som er forsynet med Apples varemærke, og som du ejer eller disponerer over, og i henhold til de regler for brug, som fremgår af vilkår og betingelser som måtte gælde for App Store og nærværende Vilkår.

4.2 Du har ikke ret til at bruge Platformen (herunder men ikke begrænset til indholdet), vores eller Restauranternes immaterielle rettigheder til andet end ikke-erhvervsmæssige formål.

4.3 Enhver rettighed, som ikke udtrykkeligt fremgår af Vilkårene, forbeholdes af Restauranterne, os og vores licensgivere.

5. Notifikationer

5.1 Vi kan sende dig notifikationer i Platformen eller via push-meddelelser på din mobiltelefon, hvis du har givet samtykke til det. Notifikationer sendes med henblik på at orientere dig om status for din(e) ordre(r) samt give dig oplysninger om tilbud og kampagner fra os og Restauranterne. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os eller ved at ændre dette på din brugerprofil.

Ved white-label-løsninger, kan Restauranten bede om dit samtykke og behandle oplysninger i overensstemmelse med deres privatlivspolitik.

6. App butikker

6.1 Vilkårene er alene indgået mellem dig og os og ikke med app butik-operatører, såsom Apple Inc., Amazon.com Inc., eller Google Inc. (”App Butikker”). Vi er eneansvarlige for Platformen og de serviceydelser og indhold, der findes heri. App Butikkerne har ikke nogen forpligtelse til at levere vedligehold eller support til Platformen.

6.2 Du accepterer, at vi, og ikke App Butikkerne, er ansvarlige for at håndtere eventuelle krav, som du eller nogen tredjepart måtte have vedrørende Platformen eller din besiddelse og/eller brug af Platformen, herunder, men ikke begrænset til: (i) krav vedrørende produktansvar; (ii) eventuelle påstande om, at Platformen ikke efterlever gældende lovgivning; og (iii) krav på baggrund af forbrugerbeskyttelseslovgivning eller lignende lovgivning. Du accepterer, at vi, og ikke App butikkerne, er ansvarlige for efterforskning, forsvar, afgørelse og udredning af eventuelle påstande om krænkelse af tredjeparts immaterielle rettigheder i forhold til Platformen eller din besiddelse og brug af Platformen. I det omfang, det er lovmæssigt tilladt, har App Butikkerne ingen garantimæssige forpligtelser overhovedet i forhold til Platformen. App Butikkerne er påtaleberettigede tredjemand under Vilkårene, og App Butikkerne er berettigede til at håndhæve disse Vilkår over for dig som påtaleberettiget tredjemand heri.

6.3 Du accepterer at overholde (i) alle gældende tredjeparters aftalevilkår ved brug af Platformen samt (ii) at du ikke befinder dig i et land, som er underlagt USA’s regerings embargoer, eller som er designeret som et ”terrorunderstøttende” land; og at (iii) du ikke er anført på nogen liste over forbudte eller begrænsede parter udstedt af USA's regering.

6.4 Du accepterer at overholde alle gældende tredjeparters aftalevilkår ved brug af Platformen (herunder også din trådløse dataudbyders aftalevilkår).

6.5 Du accepterer, at App Butikkerne og deres datterselskaber er tredjepartsbegunstigede under Vilkårene. Når du har accepteret Vilkårene, vil App Butikkerne have ret (og vil blive anset for at have accepteret denne ret) til at håndhæve Vilkårene over for dig som tredjepartsbegunstiget deraf.

6.6 Du accepterer, at din brug af Platformen tillige er underlagt de regler for brug, som fremgik af App Butikkerne servicevilkår gældende på tidspunktet for download af apps gennem den pågældende App Butik.

7. Overdragelse af vilkårne

7.1 Vi forbeholder os retten til at overføre alle eller en del af vores rettigheder eller ansvar i henhold til Vilkårene til anden part uden din tilladelse. Du må ikke overføre nogen af de pligter eller rettigheder, som du er pålagt eller vi giver dig i henhold til Vilkårene, medmindre vi og Restauranter, som du har indgået aftale med, indvilger heri på skrift.

8. Ansvar og begrænsninger

8.1 Vi kan løbende videreudvikle Platformen og ændre, helt eller delvis, på Platformen som den er tilgængelig, og der kan ske udskiftning, tilføjelse eller reduktion af Restauranterne eller nye partnere inden for andre typer erhvervsdrivende. Vi er ikke ansvarlige for fejl, nedbrud eller andre driftsforstyrrelser, der skyldes foranstaltninger, der er nødvendige af tekniske, opdateringsmæssige, vedligeholdelsesmæssige eller driftsmæssige årsager.

8.2 Vi har intet ansvar for indhold leveret af Restauranterne. Vi er ikke ansvarlig for tredjemands indhold, heller ikke Restauranternes, eller oplysninger samt skader, der måtte opstå ved din brug af Platformen. Vi påtager os heller ingen omkostninger forbundet med din brug af Platformen.

8.3 Vi kan til enhver tid fjerne din brugerprofil med øjeblikkelig virkning og/eller afvise eller annullere ordrer, hvis vi mistænker, at der sker (a) misbrug af Platformen, (b) skade på os eller Restauranten samt disses medarbejdere og/eller rettigheder, samt (c) svigagtige handlinger, herunder falske ordrer eller uden betalingsdygtighed. Annulleres en ordrer af disse grunde, tilbageføres trukne ordrebeløb til den samme konto, hvorfra betaling er foretaget.

8.4 Vi påtager os intet ansvar og giver ingen, hverken direkte som underforståede, indeståelser eller garantier, som ikke fremgår af Vilkårene. Vi leverer alene Platformen og Restauranten bærer det fulde ansvar for klargøring af ordren, samt eventuelle fejl eller mangler ved denne.

8.5 Vi påtager os intet erstatningsansvar for tab eller skade, medmindre skaden eller tabet er forårsaget forsætligt eller ved grov uagtsomhed af os, og alene i det omfang, at sådant ansvar ikke kan begrænses i henhold til gældende lovgivning.

9. Varighed og ophør af aftalen

9.1 Vilkårene er gældende mellem dig og os og dækker al din brug af Platformen. Ved white-label-løsninger dækker vilkårene herudover trepartsforholdet til Restauranten.

9.2 Du kan til enhver tid stoppe brugen af Platformen samt slette din brugerprofil. Vi kan ligeledes til enhver tid suspendere eller permanent lukke din brugerprofil eller ophøre med at stille Platformen til rådighed. Ønsker du at slette din profil bedes du skrive en e-mail til bestilonline@bestilonline.dk, hvor i du skriver dit krav på at få slettet din profil.

10. Forrang, lovvalg og værneting

10.1 Vilkårene findes på både dansk og engelsk, men ved uoverensstemmelser skal den danske version have forrang. Aftaler kan indgås på dansk og engelsk i henhold til e-handelsloven.

10.2 Vilkårene er underlagt og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret, dog uden hensyntagen til internationale privatretlige regler i det omfang at anvendelsen af sådanne regler ville føre til et andet lovvalg end dansk. Enhver tvist, der ikke kan løses mindeligt, skal indbringes for de danske domstole.

10.3 Bemærk, at obligatoriske lovkrav kan give dig ret til at anlægge sag under andre retslige jurisdiktioner eller værneting. Personer, der vælger at få adgang til Platformen, gør dette på eget initiativ og er selv ansvarlige for at overholde alle gældende love, herunder gældende lokal lovgivning.

11. Kundekontakt og klager

11.1 Hvis du har spørgsmål eller problemer med Platformen eller Vilkårene, kan du kontakte os på e-mail bestilonline@bestilonline.dk eller telefon +45 44 40 67 80. Du skal også kontakte os direkte, hvis du ønsker at klage over de leverede varer eller du har spørgsmål hertil. Ved white-label-løsninger kan Restauranten kontaktes.

11.2 I tilfælde af at du er utilfreds med kvaliteten af et produkt eller den service, en Restaurant har leveret, kan du give feedback i form af vurderinger, kommentarer og anmeldelser på Platformen, der afspejler din oplevelse. Anmeldelser er en vigtig del af vores kvalitetskontrol.

11.3 Hvis du er utilfreds med kvaliteten af et produkt eller den service, en Restaurant har leveret, og du ønsker at få refunderet beløbet eller et forholdsmæssigt afslag i prisen eller en anden kompensation, skal du kontakte os, hvorefter vi er bemyndigede til i første led at håndtere din henvendelse på vegne af Restauranten. Hvis du oplever fejl, skade eller anden mangel ved det leverede, kan vi bede sig dokumentere dette, f.eks. ved at sende os billede af det leverede.

11.4 En klage over varer eller tjenesteydelser købt via Platformen og som ikke kan løses i mindelighed ved direkte henvendelse til os eller Restauranten, kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg eller via https://naevneneshus.dk/. Det er også muligt at klage via EU-Kommissionens online klageportal, hvor klage kan indgives her www.ec.europa.eu/odr. Denne klagemulighed er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Hvis du indgiver klage igennem denne portal, beder vi dig angive vores e-mailadresse bestilonline@bestilonline.dk.


We use cookies to provide you with a better service. Carry on browsing if you're happy with this, or find out how to manage here.